top of page

Za klima!


Foto: Archiv XR Olomouc


Rebelie, hosteska, salsa, souznění, energie, příroda, společenství, tanec. Těmito slovy by se dal popsat další týden v polovině února.


V pondělí jsem vyrazila na svou úplně první akci Extinction Rebellion. Nesla název Prolomit ticho a jednalo se o tichou akci s transparenty upozorňujícími kolemjdoucí na hlavním nádraží v Olomouci na probíhající klimatické změny. Video z akce je možné shlédnout na facebooku Extinction Rebellion Olomouc.


Foto: Archiv XR Olomouc


Večer jsem jako vedoucí skupinky mladých lidí řešila náš společný výjezd na výměnu mládeže Stillness in Motion na španělské Mallorce. Takže komunikace s každým účastníkem, řešení společné cesty a cestovního pojištění a další maličkosti. Už na to v březnu moc těším. Bude dovolená! Díky za vyslání Brno Connected.


Moc jsem si pochutnala na úterním obědě, na který jsem s kolegyněmi čla do Konviktu, a jenž se skládal s cizrny s rýží s Tikka Masala kořením, mňam. A když už jsme tam byli, rovnou jsme se zašly podívat na výstavu o Ugandě od Klárky Kalinové. Moc podařená.


V úterý jsem nešla na tai-chi, nýbrž jsem pomáhala kolegyňce z práce organizovat výstavu Kontrasty Ukrajiny. Jednak jsem jí pomáhala s logistikou a přípravami, ale pak i na místě vernisáže s obsluhou a starání se o tu spoustu návštěvníků, která na akci přišla. Jsem moc ráda, že se akce tak vydařila. Až do 15. března 2020 se na ni můžete zajít podívat do Vlastivědného muzea Olomouc.


Ve středu jsem byla poprvé na lekci sólo latiny, konkrétně salsy, u Coufalových. Nejprve jsem se bála, co to bude. Protože jak chce člověk tancovat párový tanec sám. Ale lekce jsou moc pěkně vystavěné nejen na výuku kroků, ale i na techniku tance (pokládání nohou, propínání, práce pánve, pohyby rukou), že to člověku ani nepřijde, že není v páru. Středeční hodinová lekce mi hrozně uběhla a už se těším na další. Díky, Jani, že jsi do toho se mnou šla!


Ve čtvrtek jsem i přes velkou únavu šla na otevřenou schůzku XR, která se koná každý čtvrtek od 17:00 na ulici 28. října 11 (zvonek XROL). Řešili jsme proběhlou první pondělní akci a řešili akci příští. Pokud vás klimatická spravedlnost zajímá, jste srdcečně vítání.

V pátek jsem strávila večer odpočinkem a nabíráním sil. Objevila jsem mobilní aplikaci Calm, ve které je sedmidenní výzva meditování pro začátečníky. Jak se krásně hodila k mému poklidnému večeru a sbírání energie. V sobotu jsem vyrazila na dopolední výlet na Městské skály, protože poslední odbou nemám moc čas chodit do přírody a už mi to chybělo. Podařilo se mi konečně dokončit online kurz Embodied Change o uvědomnělém pohybu a o tom, a jak jej používat v práci nejen sama se sebou, ale také s mladými lidmi. A na večer jsem si zašla na topinku a Kakadu, ke kterému jsem dostala skládací zubní kartáček (konečně něco, co použiji, že Bety...). V neděli opět taneční, cha cha cha.


bottom of page