top of page

Ani troška času nazbyt



Na Haiti je téma zemětřesení stále velmi živé a aktuální. Neziskové organizace se předhánějí v tom, kdo jim bude pomáhat. Snad se podaří brzy obnovit infrastrukturu a život se vrátí do ustálených kolejí. Moje francouzština nabývá obrysů. Sice nejsem vždycky schopná říci to, co bych chtěla, ale minimálně jsem již na to vystudovala jednu učebnici, tak mi držte palce. Skoro každý den jsem byla někde venku - jednou dělat rozhovor, pak instruovat jediného účastníka výměny mládeže v Rumunsku, nebo se dozvědět zážitky z Ukrajiny. O víkendu jsem si užívala wellness na kamarádčiné rozlučce se svobodou a pracovala na zahradě.


Haiti


Posledního srpna skončila sbírka Na zdraví Haiti na podporu zdravotnické péče na Haiti. Přesnou částku výtěžku zatím neznám, ale ohlasy od podniků, v nichž se akce konala, byly pozitivní.


Na Haiti stále probíhají záchranné a úklidové práce po zemětřesení. Katastrofa otřásla celou zemí tak, že se rozhodli posunout začátek školního roku. V zasažené oblasti až na 4. října, v ostatních oblastech na 21. září.


Zemi zatím vládne premiér, Claude Joseph, který zemi řídí s rozpuštěnou a neúplnou vládou. Současný předseda senátu, Joseph Lambert, se však minulý týden prohlásil prezidentem. Tato politická nestabilita způsobuje v ulicích chaos, řádění gangů se i přes čilejší aktivitu policie i armády nepodařilo úplně zklidnit. Došlo k několika únosům humanitárních pracovníků a zdravotníků, kteří přijeli do země pomoci po zemětřesení. Oficiální volby by měly proběhnout až 27. září.


Monitorovací cesta na Haiti, kterou jsme měli v plánu na říjen 2021, byla definitivně odložena na příští rok. Nejen s ohledem na bezpečnostní situaci, ale také proto, že nevíme, jak se bude dál vyvíjet situace s koronavirem.


V úterý jsem se zúčastnila školení o fundraisingu u firem, které bylo výborné. Nejen, že teď mám zásobu znalostí a zaručených triků na jednání s majiteli potenciálních partnerů a sponzorů, ale také jsem si mnohé z nich mohla vyzkoušet. Děkuji Pavlu Němečkovi ze Sdružení D za dobrý příklad vzdělávací praxe.


Francouzština


Dokončila jsem studium jedné celé učebnice gramatiky a slovíček. Uf. Sice mě ještě čekají nějaké testy na opakování, ale od nynějška už se plně vrhám do poslechu, psaní a plynulé mluvy.



O tanci


Když mě před nedávnem oslovil kamarád, jestli by se mnou nemohl udělat rozhovor kvůli své diplomové práci, souhlasila jsem. „A o čem chceš psát,“ ptala jsem se. „O tanci,“ odpověděl mi. Věděla jsem, že studuje animátorství, ale že by někdo psal teoretickou akademickou práci o tanci, to jsem ještě neslyšela. Nakonec se z toho ale vyklubal více než hodinový dialog o etických, estetických a sociálních vlivech tance a tanečních kurzů na jeho účastníky. Byl to moc příjemně strávený čas a už se těším na výsledky celé studie. Tanci zdar!


LUBLA


Před mnoha lety jsme s kamarádem založili neformální skupinu mládeže LUBLA, se kterou vysíláme české účastníky na zahraniční výměny mládeže a školení pracovníků s mládeží financovaných z grantu Erasmus+. Na začátku září jsme měli posílat dva vedoucí a deset účastníků na projekt Speak your mind do Rumunska. Nakonec odjel jen jediný vedoucí, sám. Nevím, jestli je to tím, že je projekt takto na začátku školního roku, mládež má tolik jiných aktivit nebo si z přehršle projektů všichni vybrali nějaký jiný, ale realita byla takto smutná. Doopravdy odjel jen jeden jediný statečný. Jsem za něj však moc ráda - za jeho kuráž objevovat svět, procvičit jazyk, a ještě se u toho něco nového naučit.


Ozvěny Ukrajiny


Kolegové z práce strávili poslední srpnový týden pracovně na Ukrajině. Samozřejmě jsem je po jejich návratu řádně přivítala a rovnou chtěla vědět, jak se jim tam líbilo. A kde jinde se v teplém počasí lépe povídá než nad kopečkem zmrzliny. Zážitků bylo tolik, že se nám do dvouhodinového setkání málem ani nevešly. Ale hlavně jsem si na jeho konci připadala jako o Vánocích, protože jsem byla obdarována spoustou čokoládek, bonbónů a jednoho zvláštního pití jménem uzvar (uzený nápoj z louhovaného sušeného ovoce).



Wellness i terapie prací


V pátek jsem na kole vyrazila na Svatý Kopeček. Sice jsem bycikl do kopce spíše vytlačila, než abych jela, ale stálo to za to. Od baziliky byl krásný rozhled do kraje. A ještě jsem pak dostala ochutnat místní pivo Zubr v hospůdce za rohem.


V sobotu jsem se zúčastnila skvělé rozlučky se svobodou. Začala už v poledne, ale otekla tak rychle, že bych si ji klidně zopakovala. Nejdříve jsme jely na wellness na Bozeňov. Mají tam dvě sauny, vířivku, vodní postele a relaxační lehátka. Pak si užily soukromý salón krásy, ve kterém se nám všem dostralo nádhernéh líčení. A nakonec strávily večer v místní vinárničce, kde jsme ochutnávaly speciality jak místní, tak italské. Zbytek osazenstva ještě šel večer na disko, ale na to už jsem neměla síly. Těším se, jak to příští týden rozjedeme na svatbě!


V neděli mě čekaly domácí galeje. Vykopat díru na základy betonové zídky, vybrat nějaké kameny tam, kde se budou betonovat sloupky, vytrhat plevel, ostříhat živý plot a posbírat popadaná jablka. Mám sice bydlení v domě se zahradou ráda, ale občas je to náročné. Ještě že existuje káva, která umí každý den hned vylepšit.



Můj motivační diář 2022


Co jste dělali v jarním lockdownu vy? Já jsem se jednak učila ručně šít knihu, ale hlavně jsem z ní pak začala vytvářet diář na rok 2022. Ale ne, jen tak obyčejný diář, který má každý, ale motivační. Aby byl nejen plánovačem a každodenním pomocníkem pro organizaci času, ale také mi pomáhal zvládnout nelehkou dobu a náročné zkoušky současné situace. A protože se mi tak povedl, rozhodla jsem se jej vydat pro všechny, kdo by o něj měli zájem.


Za tímto účelem jsem založila projekt na Startovači Můj motivační diář 2022, kde mohou všichni zájemci po přihlášení nápad podpořit. Když se vysbírá dostatek peněz, diář vydám a každý jej dostane fyzicky do rukou. Samozřejmě je až na rok 2022, takže může být ideálním dárkem pod vánoční stromeček.


Udělej radost nejen svým blízkým, ale hlavně sobě!




bottom of page