top of page

Dělám, co mě baví



Co se děje na Haiti?

Koronavirus se tam pomalu šíří. Přírůstek 100 pozitivních případů denně. Policie zatýká lidi, kteří nenosí roušky. Naši partneři rozdávají jídlo potřebným – až 1 400 rodinám denně. Některé z nich utrácí poslední peníze za jídlo, žijí raději na ulici. Vymýšlíme kampaň na podporu důstojného bydlení. Prezident Moïse prodloužil nouzový stav země do 20. července 2020.


Francouzština

Jde mi to pomalu. Při čtení si připadám na neznámém údolí. Je to doopravdy zvláštní pocit se učit jazyk takto od nuly. Obzvláště jsou mi již neznámé pocity vyjití ze své komfortní zóny, možnost se ztrapnit před svým učitelem (o kterých jsem si myslela, že mě opustily na základní škole) a pocit absolutní neschopnosti, i když se tolik snažím. Ale vím, že to nepůjde vše najednou, a že je potřeba čas a mnoho úsilí. Navíc francouzština a její výslovnost je kapitola sama pro sebe. Francouzi zkrátka ztrácejí písmenka. Napíší jich šest, ale ve výsledku přečtou jen tři, a to ještě že to zní, jako by měli rýmu. Asi se budu muset trochu prochladit, aby mi nosovky konečně šly.



Tai-chi

V úterý jsme poprvé od vynucené přestávky měli poprvé tai-chi. A bylo to kouzelné. Vidět všechny ty milé lidičky, a znovu si moci vědomě zacvičit. Rozehřát své svaly, protáhnout šlachy, a rozpomenout se na naše letošní sestavy – 8 brokátů, základní sestava 8 cviků a ohnivá koule. Už se moc těším na příští týden.


XR Olomouc končí

Ve středu jsme se sešli s kamarády z Extinction rebellion Olomouc ve Smetanových sadech, které praskaly ve švech. My jsme tam byly jen čtyři. A to jen za tím účelem, aby nám hlavní tahounky olomoucké buňky řekly, že to časově nestíhají a že by rády zaučili někoho dalšího, kdo by převzal vedení XR Olomouc. Chjo. To byla nemilá novinka. Ale naprosto je se svým rozlítaným životním stylem chápu. Někdy ke potřeba myslet na sebe a nechat i ty důležité věci na čas spát. A třeba se k nim pak zase vrátit. Pln motivace a sil.



Global education goes POP

V sobotu jsem měla velmi produktivní den. Dokončila jsem online školení o globálním vzdělávání Global education goes POP. Během nějž jsem se nejen naučila zpracovat kampaň a utřídila si, jak propagovat zejména Cíle globálního rozvoje 5, 11 a 12, ale také se naučila dělat meme a rozjela své přemýšlení o komunitní zahradě.


Earth school

Stále pokračuji ve sledování jedné lekce denně z cyklu TED-Ed Earth School. Jedná se o pětiminutová videa zaměřená na nejrůznější lekce kolem ochrany přírody. Tematicky jsou seřazena do katergorií Povaha našich věcí, Povaha společnosti, Příroda přírody, Povaha změny, Povaha individuálního jednání, Povaha kolektivní akce. I mě samotné leckdy co pekvapilo, a to jsem si myslela, že jsem s tématem environmentální výchovy hodně sžitá. Například video o 10 mýtech deforenstrace (s českými titulky), reklama o rozchodech, nástroj na tvorbu online kampaní bez stereotypů nebo moc pěkně zpracovaná National geographic stránka pro děti (obsahuje nádherné fotografie). Z interaktivních tipů mě zaujala aplikace na simulaci toku řek, herní platforma NASA a online hra o evoluci. Z možných příležitostí do akce pak obnovovací kempy všude po světě. Nebo naprosto úchvatný díl seriálu Our planet (Naše planeta) s názvem One planet, který namluvil jedinečný David Attenborough.



Taneční pivo

V pátek jsme s tanečníky vyrazili na pivo. Jednak mě překvapilo, kolik je tam lidí. Ale pak hlavně, jak rychle jsme v naší malé skupince zapadli do vřavy emocí a rozjaření ze společné přítomnosti. Je poznat, jak lidem sociální kontakt moc chyběl, a jak jsou všichni rádi venku na vzduchu (ano, seděli jsem na zahrádce). Útrata ten večer byla sice vyšší, ale za výbornou společnost a tolik porozumění a zábavy to byla malá cena.


Víkend

O víkendu jsem byla velmi produktivní. Sepsala jsem tři články do Skautingu i Mladiinfo. Dala dohromady anotace na přednášky z festivalu Život je, které mi tu již tři týdny visely jako úkol. Díky čemuž jsme se dozvěděla o jednom super projektu zlínského rodáka Knihomilové. A stihla se na skok vidět a projít s kamarádem a probrat životní důležitosti. A také si zavolat s jiným z Holandska. Je krása mít kolem sebe lidi, kteří jsou na stejné vlně a kteří mě chápou a rozumí mi. Moc děkuji, že jste.


Také jsem odpočívala a unášela se na vlně dálek. Alias mám poslední chuť opět náladu koukat na trabantí dobrodružství Trabantem do posledního dechu. Takže jsem se s nimi tentokrát vypravila do Austrálie a Oceánie. A na základě toho, a dalších jiných podobných projektů jako Exxtreme adventure, Aawesome nebo Warhog, chytají nápady jako naplánovat (skautskou?) cestu kolem světa. Prostě to naplánovat, sbalit batoh a jet. Protože kdy jindy než teď? A navíc, čím déle budu čekat, tím méně bude deštných pralesů k vidění a tučňáků k obdivování. A to by přeci byla škoda se o to ochudit. Ale hádejte co. Samotné se mi nikam nechce. Takže hledám „partner in crime“. Láká tě volání dálek? Objevování toho, co je za zatáčkou? Nevydržíš dlouho na jednom místě a jsi člověk do nepohody? To jsi můj typ! Dej o sobě vědět, a třeba společně něco vymyslíme.



***


Český marketing mě asi nikdy nepřestane udivovat...


bottom of page