top of page

Kamarádi, svatba a další příjemnosti



Na Haiti je stále velkým tématem zemětřesení, i přes to, že už od něj uběhly skoro čtyři týdny. Moje francouzština mi dává čím dál tím více zabrat. Odpoledne jsem strávila v milé spolčenosti mnoha mých kamarádů a o víkendu ještě na skvělé svatbě, kterou jsem si moc užila.


Haiti


Vlády mnoha zemí světa stále poskytují Haiti pomoc po zemětřesení. Sice ji někdy místní gangy komplikují, ale situace se dle posledních zpráv trochu lepší. Solidarita je tedy velkým hybatelem i v takto chudé zemi, a pomohla Haiti z prvotního šoku.


Chystám přesun výstavy z kostela Panny Marie Sněžné v Olomouci do katedrály sv. Víta, kde bude ke shlédnutí v hlavní lodi do konce září. A poté se přesune na přelom října a listopadu do Pevnosti poznání. Jsem moc ráda, že je v Olomouci tak velká podpora lokální sítě neziskových a dalších organizací, která mi toto spojení s veřejností velmi ulehčuje.


Přemýšlím také, do jakých institucí nebo kam bych mohla zajít s humanitárně-globálně laděnou přednáškou o Haiti. Kdybyste měli nějaký tip nebo o povídání o Perle Karibiku stáli, dejte vědět.


Francouzština


Uáááá! Motají se mi všechny časy dohromady. Kromě průběhových jsem se naučila už i budoucí prostý a mám v nich absolutní chaos. Slovesa mají pokaždé jiný tvar, vždy se používá jiné pomocné sloveso, které se ale dost často liší třeba jen jediným písmenkem, a navíc je potřeba dbát na shodu předmětu s přísudkem, aby mi nechyběly koncovky. Ještě, že jsme začali procvičovat díky interaktivnímu online nástroji Wordwall, na kterém je možné najít nespočetné množství aktivit na opakování. Je to hned o trochu lepší než jen čtení z učebnice a vyplňování cvičení.



Kamarádi, kamarádi a do toho ještě svatba


Mám pocit, že za posledních sedm dní jsem viděla více lidí než za předchozího půl roku. Stavil se za mnou bývalý spolužák, který přijel do Olomouce na knihovnickou konferenci, jela jsem oslavovat narozeniny, a do toho si ještě naplánovala deskový večer s hrou Trabantem kolem světa (bo jsem konečně zjistila, který z mých kamarádů ji vlastní a je ochoten si ji se mnou zahrát).


A do toho sobotní svatba na Vlčím dole v Bludově. Trochu jsem se bála, jaké to bude, protože bylo pozvaných přes sto lidí, ale nakonec se to na tak velkém prostoru hezky rozprostřelo. Nevěsta byla krásná, ženich nervózní, obřad dojemný a jídlo výtečné. K tomu ještě plavání v přírodním koupališti a večerní party s živou kapelou. Co si přát více? Moc jsem si to užila a doufám, že novomanželé budou mít život stejně skvělý jako byl jejich svatební den.



bottom of page