top of page

Karanténa – týden druhý



Nevím, co je pravdy na tom, že se nové zvyky ustalují po jednadvaceti dnech, ale musím říci, že jsem si rozhodně zvykla na meditaci a pohyb po ránu, a meditaci večer. Ne, že bych, když jednou za týden vynechám, měla abstinenční příznaky, ale ta rutina je příjemně uklidňující. Nehledě na benefity na mojí psychično, a snad i trochu fyzično.


Máme ježka. Na zahradě. Takového malého ťutíčka, který chodí naší kočce vyjídat misku se zřídlem. Vyfotit se samozřejmě nenechal. Ale je moc krásný a já jsem moc ráda, že přežil jak zimu, tak toto podivně mrazivé jaro. Tak mu tam dáváme jednu misku konzervičky navíc, aby se vyhublý po zimě trošku spravil. A samozřejmě neničíme jeho pelíšek z listí u plotu, aby si mohl jít ještě chvíli schrupnout, kdyby chtěl. Nebo prostě aby měl kam zalézt, když je někdo venku, nebo kolem slídí micina.


Trocha kultury


Znovu objevila jsem svůj oblíbený online časopis Emergence Magazine. Jedná se o čtvrtletník obsahující inovativní příběhy o ekologii, kultuře a spiritualitě. A zrovna nejnovější vydání se věnuje stromům. Významným, památným, duchovním, všem tvořícím les a lesní společenství, … Zaujal mě například audiovizuální dokument o lesním chrámu v Etiopii nebo nádherně vizuálně zpracovaná podstata lesa v básni Forest autorů Forrest Gander a Katie Holten (je vhodná i pro neangličtináře, protože je na ní mimo slov krásné zejména její vizuální zpracování). Zajímavý je pak také vhled do obnovy lesa nedaleko Oregonu, který prošel požárem, jenž si můžete prohlédnout ve videu Meristem Alishy Anderson.


V neděli jsem se zúčastnila online Koncertu pro uzavřenou oblast. Během něj slavná šumperská kapela O5 a Radeček vybírala peníze na Centru sociálních služeb Uničov a Charitě Litovel, v uzavřené oblasti zde na Olomoucku. Přišlo mi to jako výborný nápad, takže jsem je též podpořila. Protože hrát a zpívat v ústních rouškách dle mého není nic příjemného. A o to více se cení jejich nasazení pro dobrou věc a pomoc potřebným. Přispět můžete i vy!



Péče o duši


Co se týká mého zvyku meditovat, používám na to dvě nově objevené mobilní aplikace. Jednou je Petit BamBou s roztomilým vrásčitým mnichem. A druhou je Insight timer s obrovskou knihovnou meditací na jakoukoliv příležitost.


Nově jsem se zapsala do online kurzu na platformě Coursea s názvem Healing with the Arts. Sice jsem teprve na začátku, ale už jen z úvodních videí tuším, že se mi kurz bude líbit. Pojednávala o ozdravném umění tvoření, o práci v bezpečném prostředí a jak si takové prostředí vytvořit, a obsahovala příklady toho, co přivedli k životu učitelé v kurzu. Moc se těším na jeho průběh.


Inspiroval mě také můj kamarád Jose, který natočil výbornou řízenou meditaci/vizualizaci (v angličtině). Jose je z Portugalska, ale momentálně je na civilní službě ve Francie, v krásném místě Homade, jež jsem sama loni v září navštívila. Kromě prací na domě a kolem se také stará o místní komunitu a její kooperaci v rámci projektu CO.


Socializace v době karanténní


Také rozšiřuji svůj sociální kontakt. Protože čím déle jsem doma, tím více mi přímý kontakt s lidi chybí. Jsem vděčná za dobu internetu, neomezených mobilních dat a všech aplikací, které mi umožňují se s mými přáteli a kamarády pravidelně vídat. Ať už s někým z České republiky. Tak například s kamarády z právě absolvovaného projektu Stillness in Motion, se kterými jsme si udělali jeden večer Quaratine retreat (čas na sdílení, meditaci, volný tanec a vzájemnou inspiraci na činnosti v době domácí karantény). Ve středu 1. dubna od 18:00 pořádáme další. Tentorát Quaratine DISCO. Přidáš se i ty?


"Vnímám vztahy tak, že se obklopujeme lidmi nejen se kterými chceme být my, ale kteří sami chtějí být s námi. Kterým něco dáváme a něco od nich přijímáme. Svobodně. Že nikdo z mých přátel a kamarádů není nucen se mnou v jakémkoli vztahu být a může se ve svobodě rozhodnout z něj odejít, pokud to tak bude cítit. Nikoli jako pouto nebo nepřetrhnutelný řetěz, jak jej například popisuje Malý princ. Možná proto jsem ten příběh nikdy neměla doopravdy ráda. Protože byl moc dogmatický. Vztahy jsou ale přeci o lehkosti duše i srdce. Dělat to, co je v dané chvíli správné, na tom správném místě, s těmi správnými lidmi."



bottom of page