top of page

Karanténa - týden první



Připadám si jako kdybych měla domácí vězení. Tak trochu Vánoce, vždyť dokonce i sněžilo. Akorát nemohu ven ani se vidět se svou rodinou a přáteli. Ale za to mám mnoho času si nastavit pravidelný rytmus, zjistit, co v této chvíli pro sebe potřebuji a mám čas si srovnat v hlavě vše to, s čím jsem přijela z projektu na Mallorce.


Denní rytmus mám nastavený nějak takto. Ráno "empowerment morning" v podobě free dance na nějakou rychlou a rytmickou hudbu, protažení a tai-chi nebo jóga. Pak chvilka na internetu (e-mail, práce, články a videa). Dopolední zaměstnání. Oběd. Čtení pro dobré zážívání na sluníčku u okna. Odpolední zaměstnání. Svačinka se seriálem. Jóga, tanec, tai-chi nebo jiný pohyb. Večeře a relax. Závěrem dne meditace. 


A i když se to zdá jednotvárné, udržuje mě to v jakémsi příjemném rytmu. Tím, že činnosti střídám jak dle nálady tak množství energie, neupadám do stereotypu. A kdybych k tomu mohla navíc ještě na chvíli ven, bylo by to ideální.


Tak ale trávím hodně času se svou kočkou, péči o domácnost, kreativní činností nebo učení se novým znalostem díky různým online kurzům (dokončila jsem jeden o klimatické krizi a teď se nořím do hlubin anti-rasismu).


Nezapomínám ani na pravidelnou péči o své tělo, duši a své vztahy. Takže se učím nové taneční kroky, praktikují sestavy do tai-chi, které jsem se zatím naučila (Ivanko, díky za tvé skvělé návody, bez nich bych byla ztracená), peču si samé dobroty nebo třeba kreslím a vyšívám, a jsem v pravidelném kontaktu s přáteli i známými. A užívám si toho, že se mohu zaměřovat sama na sebe, na to, co mé tělo teď potřebuje, a na to, že mám svůj klid uprostřed toho všeho bláznovství kolem. Zůstaňte pro klidní i vy. A pokud vám to nepůjde, zavolejte mi. Třeba vám to pomůže a mě to potěší.



bottom of page