top of page

Kdo se bojí, nesmí do lesa



Týden plný nových začátků, prostředků i ukončování. Začala jsem navazovat profesní spolupráce, zdokonalovala se ve francouzštině a bachatě a dochodila lekce tai-chi. Živote, co více pro mě máš?


Haiti


Po pět měsících konečně na Haiti prší. Lidé mají radost a chytají vodu do čeho se dá. Snad i úrodě to trošku pomůže, pokud už všechny neuschnula. Jinak tam stále platí zákaz vycházení a potravinová krize. Americký dolar se zvedla na 118 haitských gourdů (minulý týden byl 100 HTG).


Ve středu jsme se byli podívat ve Velké Bystřici, kde budeme v pátek 12. června pomáhat s Nocí kostelů. Kostel je moc pěkný, pan farář vtipný a má moc pěkné hospodářství i výtečnou slivovici. Ještě, že můj nařízený jel také, takže jsem to potom nemusela v práci vysvětlovat…


Zaměřila jsem se na rozšiřování spolupráce našeho pracoviště s jinými institucemi a firmami podobného zaměření. Takže jsem měla ve čtvrtek první takovouto schůzku. Výsledky z ní zatím nejsou, ale kontakt byl navázán. A věřím, že bude jednou zúročen.


Kamarád Honza se mnou v rámci jeho osobního projektu Hovory z/bez karantény natočil rozhovor č. 111. Bavíme se o práci, zálibách i aktuálním dění. Převážná část je o Haiti.



Francouzština


Tentokrát mi to moc nešlo. Naučit se pravidelná a do toho nepravidelná slovesa, procvičovat čtení a zvládat nová slovíčka... Ech, připadala jsem si jako malý školáček při zkoušení. Ano, vím, nic nepůjde snadno, a musím procvičovat. Ale tohle mě bude stát ještě mnoho sil. Tolik vyjímek z vyjímek. Haha!


Tai-chi


V úterý mě čekalo poslední tai-chi, kde jsme už jako plní profesionálové jeli všechny sestavy sami. A bylo to kouzelné. Cítím se připravena na léto, kdy si je budu moci cvičit v parku. A naší kouzelné Ivance jsme za to věnovali čínské jídelní hůlky a zelený čaj. S přáním brzkých prázdnin jsme se pak rozešli… Již se těším na pokračování na podzim.



Bachata


Ve středu jsem opět byla tancovat v altánku v parku bachatu. Už mi to šlo lépe než minule. Moje nohy si zapamatovaly některé kroky, a i rytmus už mi byl bližší než na první poslech. Kdo nevíte, o jaký tanec se jedná, doporučuji kouknout na nějaká videa. Je to krása! … A na základě toho jsem se zapsala i do červnového kurzu bachaty v Olomouci. Moc se těším. Zase obout podpatky a vyrazit na parket, juch!


Earth school


Po měsíci plnění jsem dokončila online lekce Earth School. Tento týden mě zaujala písnička Jsi to, co jíš (anglicky), video Jak zachránit planetu (anglicky), hra pro děti na třízení odpadu Recycle roundapp (anglicky, ale lze pochopit i bez toho) a krásná interaktivní online appka Your Plan, Your Planet.



Víkend


V sobotu jsem vyrazila na výlet. Ze Šternberka do Těšíkova na tamní železitou kyselku. Oproti předpovědi počasí bylo počasí příjemné. Sem tam mráček, ale teploučko, mírný větřík. Šlo se mi krásně. Kyselka samotná mě nijak extra neoslovila, ale asi je to o zvyku. Moc pěkná procházka, vřele doporučuji.


V neděli jsem hostila kamarádskou snídani s jedním účastníkem, která se protáhla až do oběda. A i přes to, že pršelo (v noci až moc), tak jsem stihla dvouhodinový výlet na kole. Ano, zmokla jsem, ale nijak tragicky. A byla to příjemná změna jet jednou za větru a kapek deště.



bottom of page