top of page

Léto přichází



Dny strávené doma utíkají jeden za druhým. Ani to není tím, že bych měla toliko co dělat, ale pořád se něco děje, pořád jsou nějaké nové podněty a myšlenky, kterým se věnovat. Také začíná léto, je krásné počasí, takže mě to táhne ven, na procházky a na kolo. A k tomu se ještě snažím vše dotáhnout před svým odjezdem, abych nezačínala cestování s myšlenkami na nedokončené úkoly.


Našla jsem si také čas, abych se stavila na koncertu pod širým nebem Šumperské nokturno, na kterém jsem si vyslechla lidové i známé písně v podání tří sborů (Andante Šumperk, LEGATO Krnov, Slavice Zábřeh na Moravě). Udělala jsme si i prostor na své příbuzné, na jejich návštěvu a povídání dlouho do noci, i na hraní pexesa a čtení pohádek těm menším. Také jsem absolvovala trošku práce v podobě hodnotícího rozhovoru s šéfredaktorem časopisu Skauting, ve kterém jsem vedoucí vydání. A v neposlední řadě jsem hodně četla. To je činnost, která mě snad nikdy nepřestane bavit a s hrnkem čaje je ideální na deštivě dny.


A v neposlední řadě jsem se zúčastnila jednodenního doškolovacího kurzu pro zdravotníky zotavovacích akcí Junáka. Sice už na tábor dlouho dobu nejezdím na celý turnus, ale pořád se v našem oddíle, jak mi to časové možnosti dovolí, vyskytuji. A navíc, umět správně poskytnout první pomoc někomu v nesnázích beru jako svou nepsanou povinnost, a tak mi toto vzdělání přijde jako důležité i pro život, nejen pro práci s dětmi. Kurz Bebino měl doškolení skvěle připraveno, protože kromě základních znalostí jsme si také mohli zkusit často obávané dýchání z úst do úst a masáž srdce na několika Ančích, a také nás čekala jak teoretická, tak praktická zkouška. V přezkoušení jsem obstála a jsem ráda, že jsem si mohla své zdravotnické kompetence opět po čtyřech letech osvěžit, protože se některé postupy mění, zjednodušují, a také, protože ne všechny se mi drží za ty roky držet v hlavě.


Ale teď už balit, stahovat mapy i slovníčky, nachystat pas a na viděnou za šest týdnů!



bottom of page