top of page

Na co spát? Vždyť je léto!



Stříhám videa, pečetím kasičky, připravuji humanitární kampaň, učím se zájmena, povídám o trabantech, píši články, slavím kamarádčiny narozeniny a tábořím. Jaký byl váš týden?


Haiti

Tento týden měli oba moji kolegové z kanceláře volno, takže jsem si užívala klidu a ticha. Sice mi občas bylo smutno, ale moje efektivita se zvýšila a psychická pohoda také zlepšila. Mám pocit, jako by to byla trošku dovolená i pro mě.


Celý týden se nesl v duchu řešení srpnové kampaně Na zdraví Haiti. Ta bude probíhat ve vybraných podnicích Olomouce, kde budou mohou lidé přispět libovolnou částku do kasičky, jejíž výtěžek pak půjde na zdravotnickou péči našich partnerských komunit na Haiti. Bylo potřeba jít nechat zapečetit pokladničky na magistrát, olepit je plakátky kampaně, a vymyslet propagační strategii. Dále bylo nutné zjistit od jednotlivých podniků údaje do smluv a také se s nimi domluvit termín na roznosu materiálů.


Také jsem opět stříhala onen spot o adopci na dálku, o němž se mi už i zdá. Sešla jsem se nad tím totiž s televizním producentem, který mi k tomu řekl mnoho zajímavých postřehů a nápadů. Čekalo mě tedy ještě mnoho práce, aby video vypadalo k světu a bylo i po audiovizuální stránce správně. Jsem ale ráda, že jsem se toho tolik dozvěděla. Třeba se mi to někdy bude hodit.



Francouzština

Můj učitel Jirka se odstěhoval do Francie, takže jsem absolvovala svou první výuku online. Zjistila jsem, že mi při ní všechno jaksi déle trvá než naživo, než se vždy zorientuji v materiálech k dané lekci. Ale zase je fajn, že mu mohu poslat vypracované úkoly dopředu, a nemusíme se jimi zabývat tolik při hodině. Tentokrát jsem se učila zájmena a jejich skloňování při použití v různých pádech.


Trabantí povídání

Stále mě dohání moje trabantí dovolená, o které jsem tentokrát vyprávěla s promítáním fotografií a videí kamarádce. Z původně krátkého povídání se nakonec vyklubalo pětihodinové povídání. Bylo to moc fajn.



Mladiinfo

Před několika týdny jsem se zapojila do redakce online serveru Mladiinfo, který informuje mladé lidi o nabídkách studia, dobrovolnictví, stáží aj. A protože jsem si stále nebyla jistá svou rolí, jak to v redakci chodí a na koho se mám s čím obracet, domluvily jsme se s šéfredaktorkou na krátkém video hovoru. Vše už vím a stal se ze mě psavec obecný.


Narozenino-slavení

V pátek jsem hned z práce vyrazila do Příkaz u Olomouce slavit kamarádčiny třicetiny. A to nejen tak obyčejně, ale hnedle grilovací party s mnoha dalšími známými i neznámými. A protože mi pak už večer nic nejelo domů, rovnou jsem tam i spala. Byl to zábavný a poučný večer. Rozhodně mám teď rozsáhlé znalosti nejen o rozfoukávání dohasínajícího uhlí na grilu, ale také z mineralogie nebo důlničení.



Tábor

V sobotu začal skautský tábor mého oddílu, kde jsem samozřejmě nemohla chybět. Jela jsem hned v sobotu ráno, abych pomohla po předchozím táboře uklidit kuchyň, uskladnit jídlo ve sklípku, dopnout plachty a vyvětrat stany, upravit zastřešení latríny, nadělat dřevo do kamen i na táborák nebo například nachystat lavičky k ohni. Práce na dva dny to bylo až dost. Ale já byla ráda, že jsme venku a vzduchu. A i přes to, že v sobotu skoro celý den pršelo, tak neděle mi to vynahradila krásným počasím, takže jsem odjížděla plná dojmů a nadšení. Doufám, že se tam všem třiceti holkám bude následujících deset dní dobře tábořit a že jim alespoň ta má troška práce nějak pomohla k jedinečnému zážitku. A i noční hlídku jsem si střihla. Tak dobře mi tam bylo.


bottom of page