top of page

Na skok do Ústí nad Orlicí i jinam



Na Haiti je stále pozdvižení po úmrtí prezidenta. Já kreativně řádím, abych zpropagovala naše projekty. Francouzština mi jde jako po másle. A víkend si užívám prací i zábavou.


Haiti

Zemí stále zmítá smrt prezidenta Moïseho. Někteří jsou rádi, že po jeho ne zcela přesvědčivé vládě nastane konečně změna, jiní se jí obávají. Zatím zde vládne premiér Claude Joseph a vláda má dva měsíce na to, aby zvolila prezidenta nového. Nicméně již nyní je jasné, že to pravděpodobně nebude tak jednoduché. V ulicích jsou občasné demonstrace, ale nic neobvyklého oproti stavu před atentátem.


Ve středu 14. července 2021 tam konečně doputovaly první dávky vakcíny Moderna proti Covid-19. Zatím jen pět set tisíc, což na deset miliónů obyvatel není moc, ale je to pořád lepší než nic. Snad zdravotnický projekt COVAX bude schopen jich pro chudé státy Jižní a Střední Ameriky zajistit více.


Já stále obvolávám podniky a plánuji velkou srpnovou kampaň Na zdraví Haiti na podporu zdravotní péče pro děti a dospělé v našich partnerských regionech. Pokud tam v říjnu odletím, poletí se mnou lékař, se kterým ošetříme běžné nemoci a předáme léky všem potřebným.


Plus, kreativně tvořím vizuály na výstavu haitských obrazů v kostele Panny Marie Sněžné v Olomouci a na propagaci dárku pro Haiti adoptivním dětem za vysvědčení, a moc mě to baví. Výstava je sice kvůli technickým problémům vystavena zatím jen napůl, ale snad se vše podaří brzy vyřešit, aby byla ke shlédnutí v celé kráse. Jsem nadšená z online nástroje Crello, ve kterém vše vytvářím, protože je jednoduchý, intuitivní a má nepřeberné množství šablon a interaktivních prvků, jež jsou jednoduše geniální.



Francouzština

Jelikož si v pondělí moje lektorka zapomněla vzít klíče od jazykové školy, skončily jsme ve vinárně pod ní. Nicméně to bylo dobře, protože pěkně v chládku na terase mi vše šlo jako po másle. Opakování posledních tří lekcí jsem zvládla levou zadní, lekci o částech těla jsme jen profrčely a ještě zbyl prostor na opakování tvorby blízké budoucnosti a časování sloves. Je parle français.


Na další dva týdny mám pauzu, protože si paní lektorka bere volno, takže mohu opakovat, procvičovat a koukat na seriál Caillou svým tempem. A také hodně poslouchám Edith Piaf a Zaz. To mě baví!



Koupání

Zjistila jsem, že kousek za domem v Olomouci mi začíná CHKO Litovelské Pomoraví a že co by kamenem dohodil to mám pěšky na olomoucké Poděbrady, bývalou pískovnu, kde se nyní dá plavat. Vyrazila jsme tedy ve čtvrtek na procházku, kterou jsem zakončila koupáním. Bylo to moc příjemné a osvěžující.



Svatbuji

V pátek jsem se vydala na multikulturní svatbu do Ústí nad Orlicí. Brala se moje kolegyně z kanceláře a osazenstvo kostela tvořili Češi, Ukrajinci i Poláci. Nevěstě to moc slušelo, ženich byl přiměřeně nervózní a obřad byl moc krásný. Kristý a Lukáši, přeji vám dlouhý spokojený společný život a kupu rodinného štěstí.


Ústí nad Orlicí je milé městečko. Sice jsme měla problém sehnat po třetí hodině teplý oběd, ale pro jednou to nevadí. Za to jsem měla o trochu více času si projít centrum, takže jsem navštívila místní kulturní památku, tkalcovské domky.



O víkendu práce i zábava

V sobotu jsem pracovala trochu na zahradě a jezdila po návštěvách. V neděli jsem přehazovala písek a na odpočinutí se konečně začetla do Velké trabantí knihy. Je skvělá!



bottom of page