top of page

Na skok na tábor



Na Haiti je zatím s prázdninami klid. Ve francoužštině mám chvíli volno, takže mozek odpočívá. Zkusila jsme si čínské meditativní cvičení cchi-kung (v originále qigong). Prozkoumávala okolí nového bydliště v Olomouci. Nechala se naočkovat proti Covid-19 a prožila víkend na skautském letním táboře.


Haiti

Na Haiti je zatím klid po pěšině. Zemi vládne premiér s původní vládou a snad chystají nové volby na prezidenta, začalo se tam očkovat vakcínou Moderna a demonstrací je méně, než kolik jich bylo na jaře.


Naši místní partneři mají stále plné ruce práce se sháněním vysvědčení pro české dárce. Ne všichni pochopili, zejména u nově nabraných dětí, že ten kus papíru je potřebný, a že jej musí nezmačkat nebo nepromáčet, než mi jej učitelé pošlou. Hihi- Nevadí, to se časem poddá. Řešila jsme také kuriózní případ, kdy si otec po dvanácti letech vzpomněl, že má dvě děti, a že by se místo po matce měly jmenovat po něm. Sice nevím, jestli měl jiný záměr, ale zmatek mi v přiřazování jmen k souborům v počítači udělal pořádný.


Přípravy kampaně Na zdraví Haiti jdou do finále. Uháním poslední zapojené podniky, aby mi daly vědět, s čím se letos zapojí. Připravuji plakátky, bannery i vizuální materiál do médií. Rozplánovávám propagační kalendář a komunikuji s novináři a s rozhlasem. Už se těším, až to na začátku srpna spustíme.


Francouzština

Mám týden pauzu, a tak krom již minule zmíněných ještě poslouchám Carlu Bruni. Sice jí toho moc nerozumím, ale melodie má pěkné, tak se utěšuji tím, že když mi hraje v uších, tak pro sebe alespoň něco dělám.



Cchi-kung

Protože již nemohu chodit na lekce tai-chi v Šumperku, ale tady v Olomouci mi ty, které jsem našla, časově nesedí, rozhodla jsem se vyzkoušet cchi-kung. Je to cvičení a léčebná metoda založená na podobném principu – pomalé procítěné pohyby a absolutní zklidnění mysli. Úterní lekce byla moc příjemná a jsem ráda, že jsem šla. Akorát v té cvičební místnosti byla alespoň třicet stupňů, což dělalo celý průběh značně nekomfortní. Myslím, že si kontakt na cvičitele uložím, a ozvu se mu, až zase bude trochu chladněji.


Země na talíři

Již potřetí jsem se zúčastnila festivalu Země na talíři o udržitelném životě. Tentokrát byl jeho součástí workshop na výrobu domácího peelingu, kvíz o udržitelnosti (který jsem tak nějak vyhrála), promítání nádherného poetického snímku Matky Země a debata s farmáři Máry a Violkou ze Zahrady Vesna (olomouckého ráje ekologického pěstitelství fungujícího na principu komunitou podporovaného zemědělství). Moc jsem si to užila a závěrečný raut z Koza zůstala celá byl jen dokonalou tečkou za dokonalým dnem.


Očkování

Velký bratr má už i mě. Bylo mi řečeno, že se nemám ohlížet na to, jestli jsem Covid-19 prodělala nebo kolik mám protilátek, a nechat se naočkovat, ať to mám vyřízené. Tak jsem se tedy byla nechat nabodnout. Dostala jsem to jednu z jedné, tedy Johnsona, a je to za mnou.



Víkend na skautském táboře

Není léta, abych se alespoň na chvilku, jak mi to možnosti dovolí, nezastavila na letním táboře našeho oddílu. Tentokrát proběhl na Ramzové, a já se jela za holkami podívat na první víkend. Tematickou hrou bylo pro letošek řešení záhad se Scooby-Doo a tábornic se sjelo celkem osmnáct, což bylo po covidovém roce skvělé číslo.


Kromě pomáhání s realizací programu nebo vaření jsem si našla chvilku i na mé oblíbené řezání dřeva, pár temp ve Vražedném potoce a nesměla chybět ani noční hlídka. Bez toho by tábor nebyl tábor.



bottom of page