top of page

Přichází jaro?



Mám neochvějný pocit, že zima už je pryč. Rapidně se oteplilo, ani vlaky už se mnou cestou do práce nezamrzají, a navíc jsou už venku slyšet zpívající ptáci. To je jasná předzvěst toho, že jaro přichází. Sice mě ještě nepřešel ten pocit, že chci být jen neustále zalezlá doma s knihou a kakaem v ruce, ale už se moc těším na sluníčko a výlety na kole. Na co se na jaře těšíte vy?


Haiti

Na Haiti mají stále dva prezidenty. Druhého prezidenta sice současný vládce země označil za velezrádce, ale nic více se nestalo. Lid jej totiž rozpolcen stejně jako policie a armáda. Lidé věří v správnost obou dvou, a přitom řádné prezidentské volby, které by situaci vyřešily, jsou v nedohlednu (respektive v únoru 2022). Lidé tedy jsou tedy opět v nejistotě, v již tak velmi nestabilním státu. Snad se situaci podaří brzy dát do pořádku.


Jak dobrovolničit v Indii

V úterý jsem se koukala na prezentaci o Indii, respektive o dobrovolnictví v Indii. A i přes to, že jsem ze svého okolí v poslední době cítila, že už o online akce není moc zájem, sešlo se nás tam přes osmdesát. V prezentaci Ilony Medové jsem se nejen dozvěděla, jaké to je v Indii žít a pracovat ve školském zařízení, ale také mnohé tipy, jak tam jako bílá žena samotná cestovat. Záznam přednášky, tipy autorky, jak vyjet do zahraničí a její prezentace.


Blog Expe

Stala jsem se závislou na článcích blogu Expedition clubu. Jeden večer jsem k nim sedla a všechny je do jednoho přečetla. Nejvíce mě asi zaujalo povídání o Špicberkách, protože to není místem, na které by se podíval každý. I když třeba popis běžeckého kempu na Azorách mi také vzal dech, jelikož já bych měla v těch převýšeních problém i jen chodit, a někteří lidé tam jezdí dokonce běhat.


Přirozené zvyšování imunity s doktorem Liptonem (přednáška)

Doktor Bruce Lipton vytvořil teorii o přirozené imunitě těla, a jak si ji vědomě zvyšovat. Shlédla jsem jeho hodinovou přednášku na toto téma, která mě zaujala a poučila. Tvrdí totiž, že lidská imunita reaguje na stress jako na podnět vyplavující hormony nutné k rychlé reakci, které nás ale oslabují, protože vyžadují mnoho energie. Na základě toho navrhuje raději své prostředí změnit za harmonické a láskyplné, kde cítíme podporu a jsme rádi. Funguje to velmi podobně jako s placebem. Pokud věříme, že lék, který nám byl dán, nám pomůže, pravděpodobně se tak stane. Pokud tedy budeme věřit, že naše prostředí je bezpečné a jsme obklopeni dobrem, naše imunita bude přirozeně vysoká. Lekce se konala v rámci online festivalu the Hay House HEAL Summit, takže již není dostupná, ale jistě je možné si o teorii profesora Liptona zjistit více i jinde.


Rozmotej své vztahové klubko (online kurz)

Zapojila jsme se do čtyřtýdenního sebepoznávacího kurzu Rozmotej své vztahové klubko. „Rozmotej své vztahové klubko! je online kurz, v rámci nějž se podíváme na některé naše nevědomé vzorce, které v sobě máme (skoro všichni:) a které mají zásadní vliv na to, jakým způsobem si utváříme své vztahy.“ Kurz začíná v pondělí 22. února 2021, takže je ještě stále možné se do něj zapojit. Skládá se ze sérii videí, teorií a praktických úkolů, takže není nijak velmi interaktivní, aby do něj zájemci nemohli naskočit dle chuti později. Uvidíme se tam?


Deskové hry offline i online

Půjčila jsem si deskové hry Česko a Svět. Obě dvě jsou znalostní nebo zakládající se na všeobecném přehledu (ať už tento termín, kterým učitelé na základní škole vždy ospravedlňovali, proč nás to nebo ono učí, znamená cokoliv) a od obou jsem zvládla alespoň pětkrát prohrát. Ale to nevadí, i tak to byla sranda a aspoň teď vím spoustu novinek ze světa sportu, který byl společně s historií mým slabým tématem.

A také jsem objevila krásu hry Krycí jména, která jde hrát i online. Pokud tedy máte skupinku alespoň šesti nadšenců deskových her, kteří mají rádi logické a slovní hry, vřele doporučuji. Absolvovala jsem ji v tomto týdnu dvakrát a byla to vždy prima zábava. Nepotřebujete k jeho hraní nic než počítač, internet a partu kamarádů. Tak směle do toho.


Nedělní keškování

V neděli jsem vyrazila na lovení kešek v rámci Geocaching do nedalekého Postřelmova a vesnic kolem. I když předpověď počasí slibovalo nebeskou modř konala se spíše nebeská mlha a vlhko. Ale ani to mi nemohlo zabránit ulovit za celý den sedm keší. Všechny úspěšně. Jsem ráda, že bydlím v kraji, kde je těch krabiček poschovávaných tolik, takže o víkendovou zábavu nemám nouzi. A navíc jsme nyní díky tomu zjistila, že je v Postřelmově krásná knihobudka.



bottom of page