top of page

Ve-ve-ve-rka



V redakci Skautingu jsem společně s šéfredaktorem dávala dohromady inspirovník myšlenek o přístupu ke členům týmu vedení (ať už skautského oddílu, střediska nebo například vzdělávací akce). A zároveň jsem dělala oponenturu k článku (de)motivátory o tom, co lidi inspiruje nebo naopak odrazuje od vedení lidí.


Z posledního Šípkovníku mě moc zaujala jedna myšlenka: Vedení je pro mne činem, který přesahuje mě samotného. Sice ještě nevím, jak na ni přesně myšlenkově navázat. Ale prý o tom mám napsat článek. Tak třeba se v jednom z dalších čísel blogu nebo skautingu objeví. Prozatím jsem ji s vámi jen chtěla sdílet.



Jelikož se u nás v práci umývala tento týden okna, pracovala jsem často ze zahrádky. I když nebylo mnohdy úplně vedro, alespoň nebyl průvan, a sluníčko i tak příjemně hřálo přes rukávy. S kávičkou k odpolední práci jako dělané na tvorbu asertivních odpovědí a nepříjemností, které mě celý den tlačili mezi čtyřmi stěnami v hlavě.


Nedostatek pohybu se projevuje. Holt člověk nemůže celý pracovní den někde trajdat. Tak sejm začala chodit na procházky po práci. Nikdy ne daleko, kvůli času. Ale vždy aspoň kousek. Ze tento roh a za tamten. A leckdy člověk potká někoho zajímavého. Nebo něco zahlédne. Například autobus z SSSR…



Učím se francouzsky! Jakože pořádně. Mám učitele, doučovatele, a učím se vyslovovat všechná ta chraplavá r a nosové hlásky. Je to pěkně náročné, když o tom člověk musí tak moc přemýšlet. Ale moc mě těší, že už mnohá slovíčka znám ze svého samostudia. Takže pro mě není vše úplně nové. Ale ještě to bude dlouho trvat, než se budu schopna samostatně vyjadřovat.


V pátek jsem se zúčastnila legendárního prvního setkání po uvolnění koronavirových opatření, a to grilování bez grilování u kamarádky na zahradě. Chodit bosky, prozkoumávat okolí s dvouletou kamarádčinou dcerou nebo pozorovat západ slunce s jihomoravským vínem v ruce – balada! Více takovýchto setkání, prosím.



V neděli jsem se zúčastnila online prezentace Extinction Rebellion Stream o klimatu. Který byl uveden moc pěknými videi. A z nichž jsem načerpala dvě inspirace: článek Green Deal jako Hladová zeď Šimona Pešty a Vojtěcha Pecky a megasuper věc BBC Our Planet, která kombinuje interaktivní online prezentaci s kvalitními videi a jasnými informaci o Zemi.


Objevila jsem kapelu Vína. Jsou boží!


A jak říká Zlatoslav Lockhart: Čas tak letí, když se člověk dobře baví!



Jeseníky krásné, Jeseníky mé...



bottom of page