top of page

Život online



Na Haiti se situace se dvěma prezidenty nelepší. Za to zde se dějí divy. Zákazy cestování i pohybu. Nevadí, zítra bude líp. Užívám si proto cestování po světě přes obrazovku počítače a snažím se být co nejvíce v kontaktu s přáteli online. Jo, a také hodně čtu a koukám na seriály, ale to už je taková moje zimní klasika. S hrnkem teplého čaje se čte nejlépe.


Haiti

Na Haiti jsou stále dva prezidenti. Vláda chce vyhlásit veřejné referendum, kde by lidé mohli rozhodnout o tom, kterého prezidenta si pro následující období ponechají. Protože na něj ale nejsou peníze, bude nejdříve v polovině června.


Den sesterství

V pondělí 22. února slavili všichni skauti na celém světě Den zamyšlení neboli Den sesterství. Jedná se o den, kdy se shodně narodili zakladatel skauting Robert Baden-Powell a jeho manželka Olave (akorát s rozdílem třicet dva let). Na jejich počest jsme měli malou online oslavu, kde jsme se nejen dozvěděly něco i zakladatelích samotných, ale mohly jsme si i složit origami papírovou lilii. Večer se pak ještě konal oficiální program od Junáka Slavíme doma, ale srdcem ve skautu.



Novinářský inkubátor

Zařadila jsme se mezi účastníky programu Novinářský inkubátor, který si klade zájemce zasvětit do tajů novinářské práce. Je nás v něm šest a pod vedením Tomáše a Heleny nás čeká půl rok nabytý přednáškami známých novinářů, redaktorů a expertů na psané slovo, stejně tak jako prostor pro naši vlastní tvorbu. A hned v úterý jsme začali přednáškou Lubomíra Černohlávka o současné mediální scéně. Věděli jste, že zavadit o nezávislé médium je v Česku doopravdy problém, protože všechny velké deníky, televize i rozhlas vlastní tři nejbohatší muži země?


Na toto téma jsme ještě ten samý večer shlédla výbornou přednášku Daniely Drtinové z DVTV o tom, zdali mohou být media objektivní.


Cestování přes obrazovku

Ve středu jsem se zaposlouchala do výborného povídání Slávka Krále, který díky dobrovolnictví procestoval celý svět. A to ani tak sám, jako spíše se svým pejskem Corym. O svém cestování dokonce napsal knihu Stopařův průvodce zeměkoulí.


V sobotu jsem se dívala na velmi zajímavou cestovatelskou besedu Martina Mikysky o jeho více než ročním výzkumném pobytu na Antarktidě. Bydlel tam s dalšími dvěma Čechy v jen velmi skromných podmínkách, což bylo obdivuhodné, a navíc tam dokázal udělat rozsáhlý výzkum o chování ptáků, savců, i o tamních rostlinách.



Na rozhlednu

Vydala jsem se slunným ránem k rozhledně Brusinka nad Bludovem. Nebylo ani tolik bláta, kolik jsem čekala. Až na posledním úseku mezi poli. Celou šestnáctikilometrovou trasu jsem zvládla za tři hodiny, což mě velmi potěšilo. Asi to bylo tím, že se mi ve slunečním svitu šlo doopravdy samo.


***


A ještě mám jednu otázku na biology, protože toto mi není jasné. Které zvíře žere krajíce chleba vcelku ve dvoumetrové výšce?




bottom of page